۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۲۵۰۱۷

اردبیل| حسینیه اردبیلی‌ها در مشهد مقدس آغاز به‌کار کرد

اردبیل| حسینیه اردبیلی‌ها در مشهد مقدس آغاز به‌کار کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آغاز به‌کار حسینیه اردبیلی‌ها در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده اظهار داشت: راه‌اندازی این حسینیه یکی از مطالبات چندین ساله مردم شریف و ولایی اردبیل بود که در نهایت به بهره‌برداری رسید تا محور برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه دو طبقه از ساختمان احداث شده برای حسینیه و مابقی با کارکرد خدماتی احداث شده است، افزود: حسینیه می‌تواند در برنامه‌های عزاداری و برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته و فرصتی برای اردبیلی‌ها در اجرای برنامه‌های مذهبی فراهم سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها به عنوان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) شناخته می‌شوند، اظهار کرد: نخستین برنامه پیش‌بینی شده در این مجموعه سخنرانی در روز شهادت امام رضا(ع) به همراه مراسم عزاداری و مداحی است.

به گفته ستوده ترویج معارف دینی و تبیین آموزه‌های دینی باید محور فعالیت حسینیه‌ها و امکان مذهبی قرار گرفته و با توجه به شرایط کنونی جامعه لازم است توجه ویژه به آموزش و تربیت جوانان داشت.

وی همچنین در تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت امام رضا(ع) به سخنرانی آیت‌الله سید حسن عاملی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برای آذری زبان‌ها اشاره کرد و گفت: همچنین ویژه برنامه مداحی نیز پیش‌بینی شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات